Pokaż menu podstrony

Szkolenie Praktyczne AFF

Szkolenie praktyczne - szczegóły

Poziom 1 to skok zapoznawczy podczas którego chcemy oswoić cię ze swobodnym spadaniem. Twoim zadaniem jest kontrolować prawidłową sylwetką oraz wysokość,  a następnie otworzyć  spadochron główny.

Poziom 2 to skok w którym poza ww. elementami dalej ćwiczymy otwieranie spadochronu głównego. Dodane zostają elementy obrotów w nakazanym przez instruktora kierunku.

Podczas tych skoków  jeden z  instruktorów znajduje się z przodu i za pomocą sygnałów przekazuje Ci polecenia (sygnały poznajesz podczas szkolenia teoretycznego), a drugi przez cały skok asekuruje cię z prawej strony, pomagając odnaleźć pilocik otwierający spadochron główny oraz zapewniając Ci stabilną sylwetkę w trakcie spadania, aż do otwarcia spadochronu.

Poziom 3 to skok podczas którego Ty i instruktor opuszczacie samolot w kontakcie, po ustabilizowaniu Twojej sylwetki instruktor przechodzi do przodu i lata vis a vis ucznia. Podczas tego skoku ćwiczymy takie elementy jak obroty 90 i 360 stopni, symulację otwarcia spadochronu oraz kontrolowanie wysokości.

Poziom 4 to skok którego przebieg przypomina poziom 3. Dodane są jednak nowe elementy, tj. „lot deltą” – czyli szybkie przemieszczanie się w określonym kierunku oraz powstrzymywanie niechcianych obrotów.

Poziom 5 to skok podczas którego wyskakujesz z samolotu w sylwetce ‘na strugi’, bez asekuracji instruktora. Instruktor wyskakuje tuż za Tobą. Twoim zadaniem jest ćwiczenie i utrwalanie elementów z poziomu 3 i 4.

Poziom 6 to skok podczas którego wyskakujesz z samolotu w sposób niestabilny, tj. w sylwetce która nie jest aerodynamiczna. W wyniku takiego wyjścia konieczny jest powrót do sylwetki stabilnej - brzuchem do ziemi, powstrzymanie obrotów, skontrolowanie wysokości itd.

Poziom 7 – to najczęściej egzamin – skok ten łączy w sobie wszystkie dotychczasowe elementy. Instruktor ocenia sylwetkę ucznia, umiejętność rozpoznawania ważnych wysokości, przemieszczania się w powietrzu, powrotu z pozycji niestabilnej do stabilnej oraz hamowania obrotów.

Przebieg części praktycznej jest indywidualny i mocno uzależniony od predyspozycji ucznia. Szkolenie praktyczne może zając 7 skoków, a może więcej.